ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ της πρότασης εκτελεστικής απόφασης του Συμβουλίου για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ελλάδας
Proposal for a COUNCIL IMPLEMENTING DECISION on the approval of the assessment of the recovery and resilience plan for Greece
dc.contributor.author | European Commission |
dc.contributor.author | Ευρωπαϊκή Επιτροπή |
dc.date.accessioned | 2023-10-25T10:59:15Z |
dc.date.available | 2023-10-25T10:59:15Z |
dc.date.issued | 2021-06-17 |
dc.identifier.uri | https://ketlib.lib.unipi.gr/xmlui/handle/ket/3997 |
dc.description | COM(2021) 328 final |
dc.description | SWD(2021) 155 final |
dc.description.abstract | Αυτή η συνιστώσα του ελληνικού σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας στοχεύει σε μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις για την αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας και για τη διευκόλυνση της διαδικασίας απανθρακοποίησης της Ελλάδας. Οι μεταρρυθμίσεις απλοποιούν τους κανόνες αδειοδότησης για επενδύσεις στην ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, αυξάνουν την αποδοτικότητα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και διασφαλίζουν την οικονομική βιωσιμότητα των καθεστώτων στήριξης. Η συνιστώσα περιλαμβάνει επίσης βασικές επενδύσεις σε δίκτυα για να ολοκληρωθεί η διασύνδεση με τα νησιά των Κυκλάδων και για να καταστεί η διανομή ηλεκτρικής ενέργειας φιλικότερη προς το περιβάλλον και να είναι σε θέση να απορροφά μεγαλύτερο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τα συστήματα αποθήκευσης στηρίζουν επίσης την απανθρακοποίηση της οικονομίας μέσω της συσσώρευσης της πλεονάζουσας ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Υποστηρίζεται επίσης η αποκατάσταση των εδαφών σε περιοχές που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος ως λιγνιτωρυχεία, ως ένα βήμα της διαδικασίας δίκαιης μετάβασης στις περιοχές που πλήττονται περισσότερο από τη σταδιακή κατάργηση του λιγνίτη. Η συνιστώσα είναι σύμφωνη με το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ) και στηρίζει την εφαρμογή των ειδικών ανά χώρα συστάσεων για τις δημόσιες και τις ιδιωτικές επενδύσεις (ειδική ανά χώρα σύσταση 3 του 2020 και ειδική ανά χώρα σύσταση 2 του 2019). Αναμένεται ότι κανένα μέτρο στη συνιστώσα αυτή δεν θα βλάπτει σημαντικά τους περιβαλλοντικούς στόχους κατά την έννοια του άρθρου 17 του κανονισμού (ΕΕ) 2020/852, λαμβανομένων υπόψη της περιγραφής των μέτρων και των μέτρων μετριασμού που προβλέπονται στο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας σύμφωνα με την τεχνική καθοδήγηση για την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C58/01). |
dc.format.extent | 260σελ. / 238p. |
dc.language.iso | el |
dc.language.iso | en |
dc.publisher | Council of the European Union |
dc.subject | Economic policy |
dc.subject | Balanced response |
dc.subject | Contribution to growth |
dc.subject | Digital transition |
dc.subject | Δημόσιες επιχορηγήσεις |
dc.subject | Επένδυση |
dc.title | ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ της πρότασης εκτελεστικής απόφασης του Συμβουλίου για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ελλάδας |
dc.title | Proposal for a COUNCIL IMPLEMENTING DECISION on the approval of the assessment of the recovery and resilience plan for Greece |
dc.type | annex |
dc.publisher.place | Brussels |
dc.description.abstractTranslated | This component of the Greek recovery and resilience plan targets reforms and investments to increase the weight of renewable energy sources in the electricity system and facilitate Greece’s process of decarbonisation. Reforms shall simplify licensing rules for renewable energy investment, make the electricity market more efficient, and secure the financial sustainability of support schemes. The component also includes key investments in networks to complete the interconnection with the Cyclades islands and make electricity distribution more environment-friendly and able to absorb a greater share of renewable energy. Storage systems shall also support the decarbonisation of the economy through accumulating surplus renewable electricity. Land rehabilitation shall also be supported in areas currently used as lignite mines, as a step of the just transition process in the territories most affected by the phase-out of lignite. The component is in line with the National Energy and Climate Plan (NECP) and supports addressing the country-specific recommendations on public and private investment (Country Specific Recommendation 3 of 2020 and Country Specific Recommendation 2 of 2019). It is expected that no measure in this component does significant harm to environmental objectives within the meaning of Article 17 of Regulation (EU) 2020/852, taking into account the description of the measures and the mitigating steps set out in the recovery and resilience plan in accordance with the Do No Significant Harm Technical Guidance (2021/C58/01). |